29 september 2014

vasen ÄNG.



Ibland kan jag verkligen snöa in på saker och ting. Mitt senaste absolut-onödigt-vill-ha-ande är den underbart vackra vasen "ÄNG" från KLONG. (Bilden ni ser är lånad från underbara detaljfabriken, som har ett underbart inspirerade hem med vacker inredning. Jag är en trogen följare på instagram, minst sagt.) Det är en låg glasvas där den sirligt utskurna mässingen fungerar som blomsterstöd. Där är det meningen att man skall placera ut blommorna efter eget tycke och smak och på så sätt skapa sin alldeles egna sommaräng. Underbart vacker om ni frågar mig! Den finns att få i olika färger på blomsterstödet (jag vill såklart ha den i mässing!) och även i två storlekar, den lilla kan man få för ca 700 kr och den stora för ca 1125 kr. Tyvärr tillåter min ekonomi mig inte att inhandla en vas för 700 riksdaler just nu. Faktum är ju att man inte blir direkt rik av att vara föräldraledig. Tyvärr. 

Ha-begäret fanns ju dock kvar. Så en dag fick jag idéen om att helt enkelt göra min alldeles egna "ÄNG"-vas. En (mycket) billigare variant. Gallret från en engångsgrill blev själva blomsterstödet. Jag klippte till två lagom stora cirklar av det. Sedan klippte jag till 4 lika långa "pinnar" utav najtråd. Dessa limmade jag sedan fast med hjälp av en limpistol (som jag för övrigt inte kan förstå varför jag inte skaffat tidigare. En pysslares bästa vän, verkligen!) på  gallrena, som distanser emellan de två lagren. Allt sprayades sedan med guldsprayfärg och när den hade torkat så var det bara att addera alla vackra blommor! Här har jag varit ute i trädgården och fått ihop min alldeles egna lilla "äng".

 Sådär, hemligheten är avslöjad. En glasvas och en engångsgrill blir tillsammans en alldeles egen ÄNG-vas. För min del gick kalaset på en hundralapp; vasen kostade 70 kr och engångsgrillen 30 kr. Allt annat hade jag redan hemma. Men en sprayburk hittar ni för en 50 lapp på skapamer.se. Och tja, jag kan inte vara mer än nöjd! Ibland älskar jag alla knäppa idéer jag får. (I alla fall när de blir lyckade...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar