2 oktober 2014

lekstuga.


Mitt lilla "projekt" sedan i slutet av sommaren har varit/är att fixa till lilla L's lekstuga. Det är absolut inget fel på den, den är precis så som en lekstuga bör vara. Det skall ju lekas och geggas för fullt där inne! Men faktum är att det är ett litet gulligt mini-hus som jag bara inte kan låta bli att få inreda! Så kanske fixar jag till den mest för egen vinnings skull. Egoistiskt, ja kanske. Men oj så kul! Och lilla L protesterar ju inte. 

När lilla L fick stugan hade den ett antal år på nacken. Den har tillhört min lillasyster, så jag skulle gissa på att den är omkring 12 år gammal eller så. Och lite roligt är det eftersom det är min morfar som har byggt den lilla stugan (den är verkligen pytteliten och supersöt!) De senaste åren har den såklart stått orörd och var därmed lite sliten i färgen. Men ifjol somras blev den uppfräschad utvändigt igen! Då målade vi stugan utvändigt, vit med blågrå knutar. Likt vårt hus. 

Men ännu är projektet långt ifrån färdigt. I slutet på sommaren målade jag stugan invändigt i vitt. När lilltjejen fick stugan var den träfärgad inuti, men jag och R målade en strykning vitt redan ifjol somras. Vi hade hoppas på att en strykning skulle räcka, men faktum kvarstod att den fortfarande bara såg grundmålad ut. Då tappade vi intresset lite grann, I år tog jag upp projektet igen och nu är den vit och ser riktigt fräsch ut inuti. Men min tanke är såklart att fixa till den ännu mer. Jag har en hel drös idéer, men jag måste nog flörta lite med maken så att jag kan få lite hjälp med en del av dessa (snickare som han ju så lämpligt är.) Jag skall försöka hålla er uppdaterade på vad som händer i den lilla lekstugan framöver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar