6 oktober 2014

gammal leksaksspis.


Det första jag tog tag i, i och med lekstugans renovering, var den gamla leksaksspisen från Micki. Den fick jag och min bror när vi var små och sedan dess har det lekts en hel del med den. Kanske kan man då förstå att den med all rätt varit lite "sliten" de senaste åren. Nu var spisen både skavd och vinglig. Dessutom saknades en masonitskiva inuti ugnen, så lilla L har fått ställa in alla grejer som bakats i ugnen direkt på golvet. Kanske kunde man tycka att den gjort sitt?
Men med lite ny färg och en ny masonitskiva inuti ugnen är den nu som ny! Tja, varför slänga gamla saker och köpa nytt? Det fungerar (oftast) alldeles utmärkt att ta tillvara på det gamla och renovera upp det. Dessutom blir det oftast billigare att fixa till! I detta fall kostade det mig en hundralapp, vilket var vad jag betalde för en halvliter svart färg (som plattorna är målade med och masonitskivan/"plåten" inuti ugnen) Alla andra grejer fanns redan här hemma. Det absolut roligaste med att renovera gamla grejer är att få se hela den fantastiska förvandlingen! Före och efter. Det är oslagbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar