14 juli 2015

tackkort.



Jag har ju helt glömt bort att presentera våra tackkort som skickades ut efter bröllopet! Kanske kan det ge någon av er lite inspiration. Men jag skall ärligt säga att de satt långt inne för att lyckas få till. Jag blev nämligen gravid strax efter bröllopet och mådde då därefter. Illamåendet och tröttheten från helvetet släppte inte förens i början på kommande år och därför gick det minst sagt låångsamt för mig att få till några tackkort. Men tillslut så!

Tackkorten höll jag enkla för att matcha resten av bröllopet. De är helt enkelt utskrivna på ett 220g  ivoryfärgat papper. (Precis samma papper som inbjudningskorten gjordes i) På kortets framsida satte jag ihop ett minikollage av tre bilder på oss från bröllopsdagen. dessa skrev jag sedan ut på matt fotopapper och sedan sattes de fast på kortets framsida med hjälp av dubbelhäftande tejp. Jag använder mig ofta av en lite tjockare dubbelhäftande tejp (min köper jag hos den lokala bygg/allt-i-allohandlaren som vi lyckligtvis har här ute på landet.) På så sätt får man lite distans mellan kortet och själva fotot, lite 3D. Och ja, jag tycker det blir lite finare!

Inuti kortet skrev vi vår tackhälsning på ena sidan och på andra sidan valde vi att sätta en glad, svartvit bild taget på alla gäster och bröllopsfölje från bröllopsdagen. Alla är med! Detta fotografi skrevs ut direkt på kortet. 

Svårare än så var det inte. Eller jo, lite. Jag lyckades inte få tag i några vackra kuvert, utan det fick bli "vanliga", tråkiga vita. För att piffa till dem lite stansade jag ut en "spetsremsa" i grönt papper med hjälp av en pappersstans. Spetsremsan klipptes sedan till och klistrades fast på ena sidan av varje kuvert. Och så blev kuverten lite, lite roligare i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar