24 juni 2015

livstecken.

Hej! Jo, jag lever. Även om det är svårt att tro om man nu ser till den obefintliga bloggfrekvensen. Vad ska jag säga; det är hårt att vara egen företagare och småbarnsmorsa på en och samma gång. Och bättre lär det väl inte direkt bli, med tanke på att sommaren på ön just dragit igång vilket innebär att det börjar bli fullt ös i butiken. Härligt minst sagt, men visst lite slitigt med mycket jobb.

För jag har väl berättat den stora nyheten? Jag har tillsammans med mig bästa vän och kollega gått och blivit butiksägare. Egen företagare var jag ju redan innan men numer är det två företag och det nya är ju lite mer inarbetat och större. Många av er visste det säkert redan, kanske genom mitt instagramkonto @leitntosinspiration där jag lite oftare uppdaterar än här. 



Det är en stor inredningsbutik i lilla samhället Hemse på ön som vi tagit över. "Ladan" är namnet och innehåller 500 kvm prylar! Alla möjliga ting inproppade i en gammal charmig lada. Hur mysigt som helst! Vi är glada och spända inför sommarsäsongen och håller alla tummar och tår som går för att det skall gå bra för oss. Är ni på ön tycker jag att ni skall försöka komma förbi oss på Ladan, här finns garanterat något för alla. Dyrt som billigt. Är ni nyfikna så är det bara att kika in på hemsidan www.ladanhemse.com


Nu skall jag återgå till familjen som sitter och myser framför "Trassel" i soffan. Idag har  jag nämligen varit ledig, lika så i morgon. Sicken lyx! Lille H snarkar i sängen och jag har lovat lilla L att vi skall sova ute i husvagnen som mina föräldrar lämnat på vår tomt efter midsommarhelgen. Kanske blir det lite mindre trångt i en varm husvagn med ett barn än "4 stycken i samma säng", som vi alltid tycks kämpa med här hemma. 

Jag tänkte i alla fall uppdatera bloggen lite nu de kommande dagarna. Jag har några gamla inlägg som sååå länge legat och väntat på att få bli publicerade. Och sen hoppas vi väl att tiden hinns med för att skriva lite nytt! På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar